Nu var det länge sen vi uppdaterade vår blogg. Men skärpning ska ske :-)
Det är hänt en hel del sedan vi skrev senast. Mycket positiva saker men även negativa. Fast vi väljer att hålla oss till de roliga grejorna istället ;-)

Jag och Tony har beslutat oss för att ge vår dröm en chans. Vi vill ha ett eget litet företag.
Jag och han kompletterar varandra fruktansvärt bra. I både kunskaper och erfarenheter, det jag inte är så duktig på, är han bra på och vice versa.

Vi tog steget nu häromdagen, att skapa en egen hemsida. Den är klar nu, fast e-butiken är inte igång än. Det var inte det lättaste att ordna till en hemsida, det må jag säga. Den kunde säkerligen ha blivit bättre, men vi är nöjda för stunden i alla fall :-)

Vårt lilla företag innehåller fotograferingstjänster, försäljning av både naturkosmetik, ekologiska produkter och det ska skapas smycken.
Vi kommer att ha deltids arbeten vid sidan av, för att minimera lånekostnader och sådant. Vi vill investera i oss själva.
Det är ju tänkt så att VI ska leva tillsammans genom livet som är kvar för oss, så då gör det inget om man investerar "egna" pengar i oss och vårt företag.

Eftersom vi har tänkt att sälja foton och kunna ta emot beställningar på foton som kan göras till tavlor och sådant. Så har vi varit ute i naturen och omgivningen för att fota. Till och med JAG har provat på också… Jag älskar verkligen detta med att vi gör saker gemensamt och tillsammans <3
Det är så jag vill leva!

Jag och Tony passade på en lördag, när vi var barnlediga, och åkte ut till Bergs klätt. Han hade aldrig varit där så jag ville visa honom det stället. Det var en dag med dåligt väder, men vi gjorde det ändå. Hade ju hellre velat att solen skulle lysa upp allt finns på Bergs klätt, men diset fick duga det å. Vi hade det mysigt och trevligt trots vädret. Och det blev en del fina foton.

Sen en annan dag, så tog jag med Tony och killarna till Storkastberget här i Arvika. En disig dag det också, men jag såg på Tony att han njöt av att fota utsikten över skogen och Arvika. Killarna var nöjda med att få klättra i utsiktstornet och på berget. Jag var dock väldigt nervös, livrädd för att killarna skulle ramla ner och så…Typiskt mamma liksom :-)

Nu igår kväll, så ville Tony ta mörkerfoto, så då åkte vi ut till Ingesund och fotade Arvika i mörker. Jättefina foton blev det!

Kallt och eländig dag det med, MEN jag njöt av att se och höra hur lyrisk min make var.
Det gör ju inget att vi inte har tur med vädret, för vi har tur i kärlek <3

Vi är tillsammans och vi gör det vi båda vill! LEVA!

Nu ska jag ta mitt morgonkaffe och fortsätta å njuta av den och min makes sällskap :-)

Lev i nuet!

Kommentera

Publiceras ej