Idag är det min tur att blogga lite :-) Det har hänt en hel del sen jag bloggade sist, mest bra saker.
Vi valde en dag att sätta ut en annons på nätet, där vi önskade oss att hyra ett hus. Gärna med tillgång till skog och andra naturmöjligheter. Vi tog en chansning bara, vi vet att det är svårt att få möjlighet till att hyra ett bra hus osv osv..
MEN, en dag så fick vi ett mail som fångade vårt intresse. Vi hade då fått ett par andra ointresserade mail. Jag och tvillingarna satt och väntade på Tony, när mailet kom. Ett ganska kortfattat mail, där det stod att jag kunde gå in på en annan webbsida och kolla in hans gård, som han tänkte hyra ut till rätt familj.
Jag och tvillingarna följde länken och gissa om jag blev exalterad när jag fick se bilderna. Detta kan inte vara sant tänkte jag. Killarna blev också lyriska, speciellt då de fick se en gammal Grålle på ena bilden. Wow! 
Nu längtade jag till att Tony skulle bli klar med gitarrlektionen, så jag fick se hur han reagerade när han fick reda på mailet.
Jag ville se hans reaktion först innan jag skulle berätta om erbjudandet, så jag lät honom se bilderna först innan jag avslöjade sanningen.
Tony kollade in bilderna och sa att han gillade verkligen det han såg, men vad var det för några bilder. Då berättade jag för honom att vi har fått ett mail ang uthyrning. 
Både jag och Tony var väl lite sådär att vi skulle nog inte få en chans att få huset. Vi var fler familjer som var intresserade.
Men vi svarade att vi ville veta lite mera...Dagarna gick och inget mera svar fick vi...Jag skickade sms och ett mail till. 
Sen för 1 vecka sen exakt, så fick vi ett mail till, där det var ännu mera info och att han ville att vi skulle ringa om vi ville veta mera.
Jag tog telefonen och ringde hyresvärden direkt. Samtalet flöt på och det kändes bra. Det bästa med samtalet var att vi fick reda på så mycket mera om hans gård. Och det bästa var att få se Tonys ansiktsuttryck, när jag berättade att det följde med jakträtt i uthyrningen. Min  makes dröm gick i uppfyllelse :) Så härligt!
Men vi båda är ganska vana vid att inget blir som vi har tänkt oss, så vi vågade inte TRO på att vi skulle få hyra gården.
Vi bestämde ett klockslag på lördagenför att komma på en visning. Jag kan erkänna att både jag och Tony var både upprymda OCH nervösa. Resan dit var ganska känsloladdat. 
När vi äntligen kom fram, så var det ingen där. Vi passade på att vandra runt lite på ägorna och spanade in huset och miljön. Vilket underbart ställe! Vindpustningarna gjorde att jag påmindes av Koppomsvindarna, som är så viktiga för mig. Detta var ju VÅRT DRÖMSTÄLLE! Ja så var det!
Efter en stund dök det upp en annan familj. Hmm, då var vi ju inte ensamma med hyresvärden när han skulle komma. Nu kom verkligen nervositeten. Hur skulle vi kunna utmärka oss såpass att han skulle välja oss?! 
Det var bara å andas lugnt och vara oss själva. Det är ju det vi är bäst på att vara :) 
 
Hyresvärden dök upp med sin familj. Vi var först på plats med en handhälsning. Det kändes bra. Nu äntligen fick vi komma in och titta på huset. Vilken insida. Precis som ett gammalt torp från 1800-talet ska vara :) 
Jag kände genast att där ville jag bo, och när jag såg Tonys blick, så visste jag att han kände det exakt desamma.
Vi pratade mycket med hyresvärden, så jag tror att han fick ett grepp på vilka vi var. Tony passade på och frågade ut honom ang jakträtten och gränser hit och dit :) Vilken underbar make jag har! Älskar och höra på när han diskuterar sådana saker som han älskar. För hans röst blir så härlig då :)
 
Det blev lite kaffe drickning med hyresvärdens fru och lilltös. Pratade om allt möjligt. Diskuterade också lite om hur vi skulle kunna få gården att börja "leva upp" igen. Jag pratade mycket om mina drömmar om örtaträdgårdar och odla egna grönsaker osv. Och det var ju INGA problem att få kunna göra det :)
Åh, va härligt! Men tänk om vi inte skule få detta ställe då?! Va ledsna vi skulle bli. För denna gård är ett hopkok av både mina och Tonys drömmar. Våra guider har gjort ett riktigt bra arbete med denna önskan :)
 
Vi var tvungna att säga adjö till slut, och det blev med orden att vi var intresserade och att ägaren skulle tänka ett par dagar, så skulle han höra av sig ang vilken som skulle få hyra stället.
Lite molokna var vi, eftersom vi ville ha besked med en gång. Men det förstod vi att så enkelt är det ju inte.
Vi åkte tillbaka till Arvika, och pratade om hur mycket vi ville att denna dröm skulle bli en verklighet.
Väl hemma i Arvika, så hann vi precis parkera och stänga av bilen, så ringde min mobil. Det var hyresvärden..REDAN! 
Han frågade oss en gång till om vi VAR intresserade och jag svarade med ett stort JA! Då berättade han att de hade valt ut oss..OSS!! Vi kändes så rätt för dom med en gång, så det fanns inga tvivel. 
Ja, jäklar va lycklig jag kände mig då. Tony blev lyrisk. Allt kändes som om vi gick runt i en dröm. Ett vakuum! Men det var sant, en verklighet!
 
Sen dess, så har vi varit "hemma" ett par gånger. Fått nyckel redan och det för att börja förgreja lite. Trädgården behöver mycket kärlek och det ska tapetseras i några rum.
Imorgon ska vi dit igen, och kratta löv och beskära äppelträden. Ska bli så härligt!
Vi flyttar helt dit i juni/juli.Ville att killarna skulle få gå kvar denna termin i samma skola, då de måste byta sen när vi flyttar. För gården finns inte i denna kommun.  Nu ska vi bli lantisar :) 
 
Nu börjar en ny epok, för mig och Tony. Vi kommer att få tillbringa i vår rätta miljö, där det finns skog, vatten, bäckporlande och stor trädgård med möjligheter till odling. Och inte glömma: JAKT! Nu kommer vi att äta en hel del vilt misstänker jag. Men det gör inget! Har fått en annan syn på just det där med jaktandet. Jag älskar ju min jägare :) Älskar min Tony!
 
Nu ska vi iväg och hämta hem tvillingarna från ett kalas/disco...
Ha en bra fredag, för det tänker vi ha!
 
Och just det ja! Heja FBK!!!!! :)
 
 
 
 

1 kommentarer

Beth

11 Apr 2014 20:43

Så härligt att delar av era drömmar äntligen går i uppfyllelse :)
Er gård ser hur mysig ut som helst, och jag är grön av avund ;)
Stor kram till er!

Kommentera

Publiceras ej